Drie toeristenorganisaties onder één naam

JOURE

Stichting Regiomarketing Zuidwest Friesland, VVV de Friese Meren – Gaasterland en VVV Zuidwest Friesland gaan per 1 januari 2019 samen verder als één nieuwe organisatie onder de naam Waterland van Friesland.

Het merkbeeld daarvoor is maandagmorgen in Joure onthuld. In het vernieuwde VVV kantoor in de Midstraat Joure presenteerden wethouder Johannes van der Pal van De Fryske Marren en Mark de Man van gemeente Súdwest-Fryslân ‘Waterland van Friesland’. Ook de TIP’s langs de IJsselmeerkust zijn uitgenodigd om aan te haken. Er zijn al een aantal stappen gezet om dit te realiseren, zoals een strategische analyse en een strategische richting. Dit is de basis geweest voor de nieuwe naam, het logo en de eerste uitingen. Ook geeft het handvatten voor het ontwikkelen van evenementen en toeristische trekpleisters.

Het nieuwe logo symboliseert de verbinding tussen water en land. Het nieuwe logo komt terug in de nieuwe website; waterlandvanfriesland.nl, een online en offline evenementenkalender. De nieuwe organisatie zal per 1 januari 2019 VVV Waterland van Friesland heten.